Pablo
Ik heb de extenie mobile Friendly table aangekocht.
De tekst voor de tabel zijn namen en datums die ik als csv lokaal invoer via kladblok of notepad++ de code staat op UTF-8 zonder BOM steeds op een nieuwe pagina.
De paginaeigenschappen staan op unicode UTF-8 ingesteld
Als ik deze de pagina met de extentie publiceer krijg ik in de browser toch nog vreemde tekens.
In google chrome ziet het er goed uit maar in edge en ook firefox mozilla staan vreemde tekens zoals Rafaël moet Rafaël zijn,
Henri Vanhee moet Henri Vanhee, Irène moet Irène zijn, Daniël moet daniël zijn.
Onze website is godelieveommeland.be in de menu naar Actueel/wij gedenken/Overledenen 2025-2026.
Is er binnen WB21 een instelling die dit euvel oplost? of ziet u een andere oorzaak.
Is er een instelling in Tools/opies/ HTML ?
Vreemde tekens in browser
- marenko
-

- Pablo
Re: Vreemde tekens in browser
Bij HTML5 moet de charset altijd op UTF-8 staan ingesteld, maar dit heeft geen invloed op hoe een bestand wordt ingelezen.
Ik denk dat het formaat van de data in het bestand niet juist is.
Ik denk dat het formaat van de data in het bestand niet juist is.
- marenko
-

Wat bedoelt u met het formaat van de data ? is dit de datumnotatie of de lettergrootte
- Pablo
Ik bedoel hoe de data is opgeslagen in het CSV bestand.
Volgens mij zit er in de extensie geen logica, dus de gegevens worden ingelezen in het standaard formaat wat op de server (PHP) staat ingesteld.
Probeer dus wat andere opties in notepad om het bestand op te slaan om te zien welke de juiste is.
Volgens mij zit er in de extensie geen logica, dus de gegevens worden ingelezen in het standaard formaat wat op de server (PHP) staat ingesteld.
Probeer dus wat andere opties in notepad om het bestand op te slaan om te zien welke de juiste is.
- marenko
-

Alles getest
Als ik de naam André en BenoÏt binnen WWB21 intik wordt dit in browsers goed weergegeven.
Echter als dit via een csv bestand gaat waar alles op UTF-8 staat lukt dit niet en krijg ik André en Benoït
Indien ik dit niet kan oplossen zal ik de extentie Mobile Friendly table niet kunnen gebruiken en is dit een nutteloze aankoop geweest.
Alle mogelijke oplossingen gezocht via AI en zonder resultaat. Er moet toch een oorzaak zijn dat speciale letters verkeerd weergegeven worden.
Tabellen opmanen in WWB21 geeft ook problemen bij responsieve opmaak.
Als ik de naam André en BenoÏt binnen WWB21 intik wordt dit in browsers goed weergegeven.
Echter als dit via een csv bestand gaat waar alles op UTF-8 staat lukt dit niet en krijg ik André en Benoït
Indien ik dit niet kan oplossen zal ik de extentie Mobile Friendly table niet kunnen gebruiken en is dit een nutteloze aankoop geweest.
Alle mogelijke oplossingen gezocht via AI en zonder resultaat. Er moet toch een oorzaak zijn dat speciale letters verkeerd weergegeven worden.
Tabellen opmanen in WWB21 geeft ook problemen bij responsieve opmaak.
- Pablo
Om je hierbij te kunnen helpen heb ik een demo project nodig en het CSV bestand.