cms probleem
cms probleem
Met het cms sjabloon als voorbeeld heb ik (alweer enkele jaren geleden) wat cms onderdelen ingebouwd op https://yoga-aot-maarssen.nl/. Onder andere met de mogelijkheid voor de eigenaar om op de cursistenpagina zelf berichtjes te plaatsen, desgewenst beveiligd met een wachtwoord. Nu willen deze artikelen met wachtwoord echter niet meer laden. Na invullen van het wachtwoord opent een "search results"venster met de link yoga-aot-maarssen.nl/sjabloonsitesearch1-results.html?q=. Dat venster is leeg. En in het venster waar het artikel zou moeten verschijnen gebeurt niets. Ik ben al een tijdje op zoek naar de oorzaak van het probleem. Weet iemand waar ik de fout moet zoeken? Ik heb op de cursistenpagina https://yoga-aot-maarssen.nl/cursisten.php bovenaan een "testberichtje" aangemaakt met wachtwoord "test".
Ik heb in Wampserver geprobeerd de database leeg te maken. Maar dan worden de tabellen daarna niet opnieuw aangemaakt (dat zou wel moeten toch?). Maar ik heb het gevoel dat in Wampserver niet alles goed werkt. Want de administrator pagina's laden ook niet en dat gebeurt online wel gewoon. Er zal misschien ergens iets niet ingeschakeld zijn dat wel nodig is?
Ik heb in Wampserver geprobeerd de database leeg te maken. Maar dan worden de tabellen daarna niet opnieuw aangemaakt (dat zou wel moeten toch?). Maar ik heb het gevoel dat in Wampserver niet alles goed werkt. Want de administrator pagina's laden ook niet en dat gebeurt online wel gewoon. Er zal misschien ergens iets niet ingeschakeld zijn dat wel nodig is?
Last edited by marloes on Mon Feb 12, 2024 9:02 pm, edited 1 time in total.
Groetjes,
Marloes
Marloes
Re: cms probleem
Ik kan aan de HTML niet zien wat je precies hebt gedaan, maar het lijkt erop of je twee formulieren door elkaar hebt gebruikt.
Als je verdere hulp nodig hebt deel een DEMO project. Ik heb niet het volledige project nodig, alleen deze pagina.
Zie ook:
viewtopic.php?t=96388
Als je verdere hulp nodig hebt deel een DEMO project. Ik heb niet het volledige project nodig, alleen deze pagina.
Zie ook:
viewtopic.php?t=96388
Dankjewel. Ik ga binnenkort een voorbeeld bestandje maken. Wordt vervolgd dus!
Groetjes,
Marloes
Marloes
Ik heb het cms deel van de website, zonder gebruikersnamen en wachtwoorden van de databases, en zonder afbeeldingen, in een bestandje gezet: https://mmzone.nl/cmsyogademo.wbs. Het laden gaat online dus fout wanneer er een wachtwoord op een artikel zit, zoals bijvoorbeeld in de artikelen op de pagina https://yoga-aot-maarssen.nl/cursisten.php. Bovenaan heb ik daar een "Testberichtje" aangemaakt met wachtwoord "test" om het probleem te kunnen reproduceren.
Groetjes,
Marloes
Marloes
Het lijkt erop dat er iets mis gaat met de HTML formatting.
Misschien vanwege de zelf toegevoegde code?
Probeer het eens HTML formatting op 'default' in plaats van 'beautify'
Misschien vanwege de zelf toegevoegde code?
Probeer het eens HTML formatting op 'default' in plaats van 'beautify'
Dankjewel. Ik heb inmiddels de website opnieuw omgezet naar html. Het staat nog niet online. In Wampserver kan ik nu wel een bestaande pagina met een wachtwoord openen. Alleen lukt het niet om een nieuw artikel met wachtwoord aan te maken. Het artikel wordt wel opgeslagen maar het wachtwoord niet. Waar kan dat aan liggen?
Groetjes,
Marloes
Marloes
Ik kan je hierbij alleen maar helpen als ik precies weet wat instellingen zijn.
Tip: kijk ook in de PHP error log op de server.
Tip: kijk ook in de PHP error log op de server.
Ik ben deze week even druk met andere dingen maar ga er binnenkort weer voor zitten. Ik wil dan onder andere proberen of ie online misschien wel werkt. En anders maar weer even een voorbeeld projectbestandje maken om hier te plaatsen? Wordt vervolgd!
Groetjes,
Marloes
Marloes
Als ik de foutmeldingen aanzet in het script krijg ik bij het opslaan van een bericht deze foutmelding: .
Groetjes,
Marloes
Marloes
Het lijkt erop dat je een oudere versie van CMS plugins gebruikt, want deze functie wordt al een paar jaar niet meer gebruikt.
Hoe los ik dat op? De cms onderdelen zitten toch ingebouwd in het programma? Dan update de admintool dus mee met de versie van het programma neem ik aan? Ik heb het project opnieuw omgezet naar html na de update naar wysiwygwebbuilder 19. Ik ging er vanuit dat de scripts dan ook geüpdatet worden. Maar dat is dus blijkbaar niet zo...
Last edited by marloes on Fri Mar 15, 2024 3:25 pm, edited 1 time in total.
Groetjes,
Marloes
Marloes
Het is lastig om je hierbij te helpen zonder precies al je instellingen te weten.
Maar misschien heb je de plugins uit staan in de admin tool?
Maar misschien heb je de plugins uit staan in de admin tool?
Ik heb een nieuw projectbestand voorbeeld gemaakt met alleen de pagina's waarin cms gebruikt wordt: https://mmzone.nl/cmsyogademo.wbs . De inloggegevens van de databases heb ik verwijderd.
Groetjes,
Marloes
Marloes
Om welke pagina in het project gaat het precies?
Want als ik bijvoorbeeld naar de pagina 'beheerhome ' kijk dan staat daar de password plugin niet aangevinkt.
Dat betekent dat deze niet wordt geupdate bij het publiceren.
Want als ik bijvoorbeeld naar de pagina 'beheerhome ' kijk dan staat daar de password plugin niet aangevinkt.
Dat betekent dat deze niet wordt geupdate bij het publiceren.
Ik heb de website opnieuw omgezet naar html omdat op de pagina "cursisten" de pagina's met wachtwoord niet wilden laden. Dat is nu opgelost. In de pagina "beheercursisten" is in de admintool de plugin password wel aangevinkt. Bij de andere twee beheerpagina's met admintool is de password plugin inderdaad niet aangevinkt, maar het gekke is dat het tabblad met de plugin in html wel wordt weergegeven op deze twee pagina's. Op alle drie de beheerpagina's ga je na het opslaan van een bewerking niet terug naar het overzicht met alle artikelen zoals zou moeten, maar verschijnt er een leeg venster en sinds ik de foutmeldingen aan heb gezet de eerder genoemde foutmelding:
Als je een nieuw artikel hebt gemaakt blijkt dat wel opgeslagen te zijn, maar een opgegeven wachtwoord niet; de functie staat weer op disabled. Je kunt dus geen wachtwoord aan een artikel toevoegen. Als je in een bestaand artikel met wachtwoord iets wilt veranderen qua tekst en/of qua wachtwoord dan krijg je na het opslaan onderstaande foutmelding. Als je daarna terugkijkt naar dat artikel dan blijken wijzigingen in de tekst wel opgeslagen te zijn, maar wijzigingen aan het wachtwoord niet, dat is weer zoals het voor de wijziging was.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd... Ik draai de website momenteel op mijn computer in wampserver.
Als je een nieuw artikel hebt gemaakt blijkt dat wel opgeslagen te zijn, maar een opgegeven wachtwoord niet; de functie staat weer op disabled. Je kunt dus geen wachtwoord aan een artikel toevoegen. Als je in een bestaand artikel met wachtwoord iets wilt veranderen qua tekst en/of qua wachtwoord dan krijg je na het opslaan onderstaande foutmelding. Als je daarna terugkijkt naar dat artikel dan blijken wijzigingen in de tekst wel opgeslagen te zijn, maar wijzigingen aan het wachtwoord niet, dat is weer zoals het voor de wijziging was.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd... Ik draai de website momenteel op mijn computer in wampserver.
Groetjes,
Marloes
Marloes
De melding geeft aan de oude versie van plugin op de server staat.
Dus om dit probleem op te lossen moet je de nieuwe versie op de server zetten.
1. Installeer de huidige versie van WWB19.
2. Laad het project en publiceer alle bestanden.
3. Controleer de publiceer log op eventuele fouten. Bijvoorbeeld, misschien worden de bestanden niet naar de juiste map geupload?
Wanneer dit nog steed niet werkt, kopieer dan handmatig de de bestanden naar de 'plugins' map op de server.
Is de laatste melding nieuw? Deze heb ik nog nooit gezien. Dit lijkt te maken te hebben met de tabel voor het zoeken.
Misschien is die correct geraaktt door alle voorgaande fouten?
Ik denk dat je om eerst de 'magicquotes' fout moet op lossen. En dan de zoek tabellen resetten (leeg maken).
Dus om dit probleem op te lossen moet je de nieuwe versie op de server zetten.
1. Installeer de huidige versie van WWB19.
2. Laad het project en publiceer alle bestanden.
3. Controleer de publiceer log op eventuele fouten. Bijvoorbeeld, misschien worden de bestanden niet naar de juiste map geupload?
Wanneer dit nog steed niet werkt, kopieer dan handmatig de de bestanden naar de 'plugins' map op de server.
Is de laatste melding nieuw? Deze heb ik nog nooit gezien. Dit lijkt te maken te hebben met de tabel voor het zoeken.
Misschien is die correct geraaktt door alle voorgaande fouten?
Ik denk dat je om eerst de 'magicquotes' fout moet op lossen. En dan de zoek tabellen resetten (leeg maken).
Dankjewel voor het meedenken. De punten van het stappenplan heb ik wel allemaal al gedaan . Heb zelfs eerst alle oude bestanden weg gegooid. En die werden keurig nieuw gemaakt, in de goede map. Al deze nieuwe bestanden staan op de wampserver. Maar ik ga het nog een keer proberen. Wordt vervolgd...
Nee de tweede melding is niet nieuw. Die komt alleen bij het aanpassen van een artikel qua tekst of wachtwoord. Hij was er al gelijk met die andere foutmelding. Hoe reset ik de zoektabellen?
Nee de tweede melding is niet nieuw. Die komt alleen bij het aanpassen van een artikel qua tekst of wachtwoord. Hij was er al gelijk met die andere foutmelding. Hoe reset ik de zoektabellen?
Groetjes,
Marloes
Marloes
Waar heb je de (oude) plugins vandaan? Zaten deze in de setup van WB19?
Je kunt de tabellen leeg maken via PHP Admin.
Je kunt de tabellen leeg maken via PHP Admin.
De website heb ik helemaal opnieuw omgezet naar html in WB19, dus ik neem aan van wel dan?
Oké, ga ik proberen! Wordt vervolgd...
Groetjes,
Marloes
Marloes
Ergens gaat er iets mis met de bestanden, dus of de bestanden op je computer zijn oud, of ze worden niet naar de juiste map de upload.
Je kunt controleren of je de meest recent scripts hebt door deze te openen met biijvoorbeeld notepad en te zoeken naar 'get_magic_quotes'. Wanneer je dit in de code tegenkomt dan heb je een oude versie van het script.
Je kunt controleren of je de meest recent scripts hebt door deze te openen met biijvoorbeeld notepad en te zoeken naar 'get_magic_quotes'. Wanneer je dit in de code tegenkomt dan heb je een oude versie van het script.
Hoe krijg ik nieuwe bestanden dan? Opnieuw omzetten in WB19 levert keurig bestanden op in de juiste map, maar die zijn dus oud begrijp ik. Moet ik ergens iets apart downloaden om te zorgen dat de juiste bestanden geproduceerd worden? Ik ging er altijd vanuit dat die cms onderdelen gewoon via de versie van webbuilder geüpdatet worden en je daar verder geen omkijken naar hebt. Maar dat is dus blijkbaar niet zo...
Groetjes,
Marloes
Marloes
De nieuwe bestanden staan in de map:
C:\Program Files\WYSIWYG Web Builder 19\plugins\
Normaal gesproken worden deze scripts automatisch geupdate. Maar wanneer dit om de een of andere reden niet lukt kun je ook handmatig doen.
C:\Program Files\WYSIWYG Web Builder 19\plugins\
Normaal gesproken worden deze scripts automatisch geupdate. Maar wanneer dit om de een of andere reden niet lukt kun je ook handmatig doen.
Zit in de map systeem
Dan staan ze misschien in
Documents\WYSIWYG Web Builder\system\plugins\
Wanneer hier de oude versies staan, verwijder deze dan en installeer de sofwtar opnieuw.
Wanneer hier de oude versies staan, verwijder deze dan en installeer de sofwtar opnieuw.
Dankjewel! Daar zat hij inderdaad. Ik heb de hele map van wb19 uit Documents verwijderd, het programma verwijderd, PC opnieuw gestart en toen wb19 opnieuw geïnstalleerd. De map werd keurig opnieuw aangemaakt in Documents, maar er zit nu geen map "plugins" in:
Groetjes,
Marloes
Marloes
Heb je hier gekeken?
Dit is mijn Documenten map. Hieruit had ik de map van wb19 verwijderd. En er is dus keurig een nieuwe map gemaakt. Maar daarin zit geen map met de naam plugin. Hij lijkt dus niet in het installatiebestand te zitten
Groetjes,
Marloes
Marloes
De bestanden zitten wel in de setup.
Weet je zeker dat de bestanden niet in deze map staan?
C:\Users\JOUWNAAM\Documents\WYSIWYG Web Builder\system\plugins\
Weet je zeker dat de bestanden niet in deze map staan?
C:\Users\JOUWNAAM\Documents\WYSIWYG Web Builder\system\plugins\
Ja dat weet ik heel zeker ; Ik heb in Windows mijn Documents map verplaatst naar de data partitie zodat ie mee gaat met het backuppen van mijn bestanden. En de setup zet ook keurig de bestandjes in deze juiste map. Alleen zit de plugins map er dus niet bij.... Weet je heel zeker dat ie in de setup zit? Dan weet ik het echt niet meer .
Groetjes,
Marloes
Marloes
Js, dat weet ik zeker. Ik heb bij elk antwoord dat ik je heb gegeven, elke keer gecontroleerd.
Zo net nogmaals.
Ik denk toch dat er iets mis gaat bij jouw installatie.
Zo net nogmaals.
Ik denk toch dat er iets mis gaat bij jouw installatie.
Ik heb het via een omweg op kunnen lossen door in een ander Windowsaccount in te loggen en daarin wwb19 opnieuw te installeren. Daarna heb ik de bestanden vanuit de gebruikersmappen van dat account gekopieerd naar de map met de gebruikersbestanden van mijn normale account. Daar zaten de nieuwe scripts wel bij. Via wampserver krijg ik nog wel de onderste foutmelding (m.b.t. cms_search_wordmatch.PRIMARY) als ik probeer in een bestaand artikel een wachtwoord toe te voegen of te wijzigen. Maar op de online server niet. Er werden in deze database wel nieuwe tabellen aangemaakt voor PASSWORD en USERS. Alleen nu met prefix "CMS_ " (hoofletters dus in plaats van kleine letters). Misschien was er iets mis met de oude tabellen? Ik heb de oude tabellen verwijderd en de wachtwoorden en gebruikersaccounts opnieuw ingesteld. De andere tabellen worden gewoon goed geladen en de namen hebben nog gewoon kleine letters als prefix. Maar het werkt, dus het zal wel goed zijn zo dan? Ontzettend bedankt voor de tips en het meedenken!!!
Groetjes,
Marloes
Marloes