iframe layout probleem

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

iframe layout probleem

Post by gibbel »

Hallo,,,

Ik heb een iframe geplaatst in een layout-grid maar ik ervaar eht probleem dat de layout-grid zich niet automatische aanpast in de hoogte naar de inhoud van de iframe.

IS dit niet mogelijk? want de inhoud van de iframe is in mijn geval variabel en kan dagelijks veranderen in hoogte.
Ik heb allerlei instellingen geprobeerd maar in de hoogte van d grid is er geen verschil te merken, ik kan uiteraard de iframe zeer lang uitrekken naar onder toe maar dat creëert dan weer een grote leegte op de pagina als de inhoud van de iframe minder wordt.

Voorbeeld: https://www.allride.be/i_frame

In het voorbeeld heb ik de iframe uitgetrokken en daar kan je zien dat er onder de gegevens een grote witruimte ontstaat.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dank bij voorbaat.
Gilbert...
User avatar
Pablo
 
Posts: 21577
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: iframe layout probleem

Post by Pablo »

Het onmogelijk om de lengte van een pagina in een inline frame te bepalen vanwege security restricties van de browser.
Tenzij je de code van die pagina zelf kunt aanpassen.
https://wysiwygwebbuilder.com/iframeresizer.html
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: iframe layout probleem

Post by gibbel »

IS er een andere oplossing dan om zo een (externe) webinhoud te plaatsen binnen WYSIWYG en dat de pagina (layoutgrid) zich wel kan aanpassen?
Ik zie bij andere dat het hun wel lukt namelijk. Ik kan op de server vanwaar de iframe vandaan komt geen aanpassingen doen nog laten doen.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21577
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: iframe layout probleem

Post by Pablo »

Merk op dat dit standaard HTML functionaliteit is, dus niet direct gerelateerd aan WWB.

Heb je een voorbeeld waarbij het volgens jouw wel mogelijk is?
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: iframe layout probleem

Post by gibbel »

JA van dezelfde iframe heb ik een voorbeeld. Want het voorbeeld welk ik gebruikt heb is een voorbeeld iframe van deze firma waar mijn klant me wil gaan werken.

https://peugeotdebacker.be/aanbod/tweedehands/

Maar als het niet lukt dan moet ik de footer weglaten om zo niet een elle lange pagina te krijgen?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21577
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: iframe layout probleem

Post by Pablo »

Deze website gebruikt ook een script:

Code: Select all

<script type="text/javascript">
window.addEventListener('message', function(event) {           
if (~event.origin.indexOf('https://traders.stocklistdealer.eu')) { 
              if (event.data.messageName) {               
                        switch (event.data.messageName) {
                            case "documentHeight":
                            if (event.data.messageValue && parseInt(event.data.messageValue) > 500);
                            var newHeight = parseInt(event.data.messageValue) + 50;
                            var iFrame = document.getElementById( 'iFrame1' );
                            iFrame.style.height = newHeight.toString() + "px"; 
                            iFrame.scrollIntoView();
                            break;
                    }
                }            
            } else {               
              return; 
            } 
            
}); </script>
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: iframe layout probleem

Post by gibbel »

Kan ik deze script op mijn website gebruiken? En zo ja, waar moet ik die dan plaatsen?
Sorry voor de vele vragen Pablo.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21577
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: iframe layout probleem

Post by Pablo »

Ja, je kunt dit script ook in WWB gebruiken, het lijkt special voor deze website te zijn gemaakt.

Je kunt het script via een HTML object aan je website toevoegen.
Ik kan je niet precies uitleggen hoe het script werkt dus het kan zijn dat je zelf aanpassingen moeten maken.
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: iframe layout probleem

Post by gibbel »

Hallo Pablo,,,

Ik heb net contact gehad met de provider van de iframe info.
En deze wist mij te melden dat ik de iframe niet op de juiste manier kan configureren.
Er wordt met de iframe een 100%wide en ook hoogte meegegeven op de pagina.
Ik zou de parameter "position relatief" moeten kunnen meegeven maar dat kan ik blijkbaar niet instellen in de iframe module?
Zou ik die parameter mee kunnen geven dan kan ik de script gebruiken waarnaar je refereerde.
Maar zolang ik deze instellingen (moet) meegeven zal dat niet lukken....
Als ik kijk naar de HTML code dan kan ik daar niet rechtstreeks in werken, ik kan dus in WYSIWYG niet rechtsreeks de HTML code aanpassen blijkbaar, ik kan wel dingen erbij zetten (maar die krijg ik dan ook weer nooit meer weg) maar ik kan dus de HTML code niet rechtstreeks bewerken in WYSIWYG zelf?

Groetjes,,, Gilbert...
User avatar
Pablo
 
Posts: 21577
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: iframe layout probleem

Post by Pablo »

ik kan dus in WYSIWYG niet rechtsreeks de HTML code aanpassen blijkbaar,
Dat klopt, want WWB is geen HTML editor! De HTML wordt pas gemaakt als je de pagina publiceerd.

De gegereerde HTML wordt bepaald op basis van de eigenschappen van de objecten en de context.
Bijvoorbeeld, wanneer je een inline frame direct op de pagina zet dan heeft deze een absolute positie/afmeting.
Wanneer het inline frame onderdeel is van een layout grid dan heeft deze een flexible positie.

Je hebt in WWB heel veel controle . En je kunt altijd custom code toevoegen.
Dus als het mogelijk is een andere editor dan is het ook mogelijk in WWB.

Helaaas kan ik je niet helpen met het aanpassen van het script , want daar gaat voor mij ook veel tijd in zitten.
Maar als je DEMO project hebt met (correct) code, dan kan ik misschien wel zeggen wat er niet juist is.
Post Reply