hoe kan ik dit creeeren

All WYSIWYG Web Builder support issues that are not covered in the forums below.
Forum rules
IMPORTANT NOTE!!

DO YOU HAVE A QUESTION OR PROBLEM AND WANT QUICK HELP?
THEN PLEASE SHARE A "DEMO" PROJECT.



PLEASE READ THE FORUM RULES BEFORE YOU POST:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=1901

MUST READ:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/getting_started.html
WYSIWYG Web Builder FAQ
Post Reply
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

Ik ben voor me zelf bezig oom webuilder te leren, ik wil een pagina als Image

Hoe kan ik dit het beste opbouwen op https://webradioemma.nl/emma heb ik een voorbeeldje gemaakt echter op de mobiel is deze versie niet zichtbaar niet zoals ik het wil. bij het voorbeeld van de screen shot orgineel wel. ik wil hem niet na maken. maar ik wil heel graag weten hoe je dit opbouwd in dit programma. aan de hand daarvan kan ik weer verder ontwikkelen. door iets na te bouwen leer je uiteindelijk. wat doe ik fout.?

Is er iemand die me opweg kan helpen of eventueel een opzetje kan uploaden. ik kan helaas op dit moment de support versie niet betalen.

Bedankt.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Om de website te optimaliseren voor mobile devices kun je breakpoints toepassen.
Of anders flexible layout gebruiken, dmv layout gird of flex box.

Zie ook:
http://wysiwygwebbuilder.com/layout_modes.html
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

bedankt ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet op pc zie ik hem volledig over het hele scherm. op de mobiel blijft het bovenste gedeelte niet zichtbaar en heb ik rechts een witte balk. wat doe ik precies fout. centreren van pagina staat uit.

Ik kom er niet uit zo.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Heb je een breakpoint toegevoegd en de layout voor het kleiner scherm aangepast zoals hier beschreven?
http://wysiwygwebbuilder.com/rwd_basics.html
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

Zal het straks proberen maar volgens mij begrijpen we elkaar nirt volgens mij is de website van radio esmeralda static en niet responsive. En is de gehele layout volledig te zien als ik dat maak. Krijg ik enkel een mini blok op mobiel te zien. Dus nirt over de volledife breedte. Volgens mij is het niet zo zeer iets met responsieve.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Misschien bedoel je dit?

Code: Select all

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
Deze code kun je via Pagina HTML toevoegen (between head tags).
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

Dat werkt voor me op de telefoon, echter op de website staat hij nu niet aan de onderkant, iets heb ik verkeerd gedaan bouw hem nog op 800 bij 600.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Wat bedoel je precies met "echter op de website staat hij nu niet aan de onderkant"?
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

Image

Image

Zie hier het verschil de onderkant. iets gaat er nog fout wat ik ook doe. je kan het overigens ook zien op bijde links

https://webradioemma.nl/emma en https://radio-esmeralda.nl kunne de links na kijken nog aangepast worden zodat ze niet openbaar staan.?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Sorry, maar ik snap nog niet wat je bedoeld.
Je kunt toch zelf helemaal bepalen hoe het eruit ziet?
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

ja dat klopt, maar bij esmeralda blijven de shaps op hun plek ongeacht hoe groot het scherm is. ik vind het echt moeilijk uit te leggen. dat is iets waar ik al maanden niet uit kom. heb eerst een gedownloade versie van dit programma gehad, vervolgens heb ik de software aangeschaft omdat ik dacht mischien gaat het wel. ik volg de handleidingen allemaal. en nog lukt het niet.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Ik zie niet bijzonders op de genoemde website.
Het is volgens mij gewoon een standaard layout.
Deze website gemaakt m.b.v. WYSIWYG Web Buider. Dus je kunt hem 100% hetzelfde maken als je dat wilt.

Kun je exact aangeven wat er mis gaat? Welk onderdeel lukt niet?
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

ZOals zij alle shape hebben wil ik het ook hebben alleen eigen stijl. bij hun staat het onderste gedeelte waarin de wereldbol draait volledig onder aan de site maakt niet uit met welk scherm, ik vermoed statisch ipv responsief, want op de mobiel zie je hem ook in het geheel ik wil het menu iframe en footer op de zelfde manier maken. en de achtergrond tot nu toe lukt het me niet omdat de mobiel weergave bij mij anders wordt weer gegeven. zelfde als ik hem op de gewone schermen open hier (verschilde breedte) laat hij het niet zoals hun zien terwijl ik de zelfde opbouw doe via broncode. dat vind ik wazig. daar probeer ik op moment een oplossing voor te zoeken. ik geloof best dat het programma dit kan maar ik zie ergens iets over mijn hoofd. nogmaals uiteindelijk wil ik geen kopie maken maar wel de opzet weten. die gaat uit eindelijk ook zo online staan. wat ik via element inspecteren heb kunne achter halen is dat het shapes en images zijn. verder krijg ik niet dezelfde vorm geving. wat ik doe.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

bij hun staat het onderste gedeelte waarin de wereldbol draait volledig onder aan de site maakt niet uit met welk scherm, ik vermoed statisch ipv responsief, want op de mobiel zie je hem ook in het geheel ik wil het menu iframe en footer op de zelfde manier maken.
Sorry, maar ik zie dat niet. Waarschijnlijk is dit gewoon toevallig vanwege je scherm afmetingen.
Bij mij staat de footer halverwege het scherm.

Maar als je dat wilt dan kun je een 'page footer' object gebruiken en deze 'fixed' maken.
en de achtergrond tot nu toe lukt het me niet omdat de mobiel weergave bij mij anders wordt weer gegeven.
Ook de achtergrond afbeelding gebruikt gewoon de standaard instellingen.
Maar ook dit kan met de afmetingen van de gebruikte afbeelding te maken hebben.

Dat deze website er misschien iets beter uit ziet dan dat je zelf tot nu toe hebt komt gewoon omdat er meer werkt in zit.
Het maken van een mooie website kost nu eenmaal wat tijd.
WYSWYG Web Buider heeft alle tools maar je moet zelf creatief zijn. Ik kan helaas de website niet voor je maken want ook voor mij gaat daar wel een aantal uren of dagen werk in zitten.

Ik denk dat je stap voor stap te werk moet gaan en als je dan ergen tegen aan loopt dat kunnen we je verder helpen.
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

nu ik druk in het programma ben zie ik wel wat fout is denk ik .

als ik een shape aan maak. komen er bij mij images. ik zie bij hun dat dat niet is. dat het enkels shapes zijn. die niet als images geconfigreerd zijn. ook zie ik dat hun op de mobiel een witte pagina onder hebben bij mij blijft de afbeelding op volledige grote op mobiel.

enig idee wat dit nog kan zijn?
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

als ik een shape aan maak. komen er bij mij images. ik zie bij hun dat dat niet is. dat het enkels shapes zijn. die niet als images geconfigreerd zijn.
Je kunt in the eigenschappen aangeven hoe de shape gepubliceerd wordt. Als image, svg, css of canvas.
ook zie ik dat hun op de mobiel een witte pagina onder hebben bij mij blijft de afbeelding op volledige grote op mobiel.
Dit komt omdat de afbeelding op 'niet herhalen' staat ingesteld.
Webradio Emma
 
 
Posts: 14
Joined: Fri May 22, 2020 6:41 am

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Webradio Emma »

Het werkt, alleen het inline frame doet het niet juist. als ik enkel een tabel pak dan ziet de website wel goed. zodra ik op deze plek een inline frame plaats verschuift alles https://webradioemma.nl/emma2.

nogmaals dank voor het mee denken!
User avatar
Pablo
 
Posts: 21574
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by Pablo »

Wat moet ik precies doen om het probleem te zien op de website?
User avatar
BaconFries
 
 
Posts: 5325
Joined: Thu Aug 16, 2007 7:32 pm

Re: hoe kan ik dit creeeren

Post by BaconFries »

Please note that tables are not responsive and they should only ever be used for text purposes so you cannot just insert a iframe and hope it will be responsive. You are also using the Navigation Menu like tables this is also not responsive. Further the content of the iframe must also be responsive or it will not resize in the browser. If you wish your site to be responsive then please read the following url reading from layout grids part 1 and part 2 urls, including the url to flexbox.
https://www.wysiwygwebbuilder.com/forum ... 10&t=76722
Post Reply