Links op bitmap

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Links op bitmap

Post by gibbel »

Allemaal,
ik heb er hier naar gezocht maar blijkbaar is er nog niets over besproken op het forum hier.
Maar ik zit met volgend probleem, even eerst een link
https://www.studiobrandaris.nl/reizen.html
Zoals je kan zien staat er een wereldkaart op deze pagina, nu is de vraag van de eigenaar of ik per landsdeel/land een link kan maken naar een andere pagina...
Met andere woorden zou men graag willen als ik op BV Spanje klik dat dan een pagina open gaat waar hun reisverslagen over Spanje op staan dan, en zo per land of werelddeel uiteraard. Dus mijn vraag is daaraan gekoppeld,,,

Kan ik velden aanmaken op bitmaps (JPG bestanden) liefst grafisch zodat ik de contour van een land kan volgen maar indien onmogelijk eventueel dat ik tekst plaats op de werelddelen om deze dan als link te gebruiken.,,,

Alvast dank voor het meedenken...
gibbel
User avatar
crispy68
 
 
Posts: 2749
Joined: Thu Oct 23, 2014 12:43 am
Location: Acworth, GA
Contact:

Re: Links op bitmap

Post by crispy68 »

Je kunt hiervoor de 'image map' optie gebruiken: invoegen --> afbeeling -> image map
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: Links op bitmap

Post by gibbel »

Ahaaa dat kende ik niet,,,
Zo leren we elke keer weer wat bij...
Thanks
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: Links op bitmap

Post by gibbel »

Blijkbaar was het toch niet zo eenvoudig,,,

De secties aangeven op zo een image-map is gelukt maar deze zijn niet responsive blijkt...
Dus in de verschillende scherm resoluties blijkt dan dat de sectie niet mee responsive is. en worden de vakken natuurlijk niet meer representatief weergegeven. Dit lijkt dus niet te lukken. Misschien is daar een andere oplossing voor maar ik kan het alleen oplossen als ik de image niet op true (full width) zet. Maar dan ontstaan er de problemen als men op een kleiner (phone) scherm kijkt.
User avatar
Pablo
 
Posts: 21707
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: Links op bitmap

Post by Pablo »

De secties aangeven op zo een image-map is gelukt maar deze zijn niet responsive blijkt...
Dat klopt. HTML image maps zijn niet responsive. Helaas is daar geen eenvoudige oplossing voor. Dit kan alleen met een script worden opgelost.
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: Links op bitmap

Post by gibbel »

Ok thanks voor het snelle antwoord,,, dan zien we af van die mogelijkheid...
User avatar
BaconFries
 
 
Posts: 5366
Joined: Thu Aug 16, 2007 7:32 pm

Re: Links op bitmap

Post by BaconFries »

Ok thanks voor het snelle antwoord,,, dan zien we af van die mogelijkheid...
As mentioned by Pablo it will require a custom third party script...
See the following
http://mattstow.com/experiment/responsi ... -maps.html
gibbel
 
 
Posts: 69
Joined: Tue Aug 15, 2017 11:48 am

Re: Links op bitmap

Post by gibbel »

Thanks for the update, but this is above my knowledge,,, I'm a photographer and not en ITer :) :) :)
I any case i looks possible if you have the right knowledge on board. And this last is not the case...
Thanks any way, maybe somebody else will find this useful...
Post Reply