weergave op scherm

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
User avatar
marloes
 
 
Posts: 58
Joined: Wed Apr 06, 2016 5:01 pm

weergave op scherm

Post by marloes »

Omdat ik middenin een website zat heb ik even gewacht met installeren van versie 15 van de webbuilder. Maar gisteren heb ik hem geïnstalleerd. Ik open nu de website van mijn zus om daaraan verder te gaan, maar de software geeft weinig in "wysiwyg" weer :? . De regelafstand is heel groot en hier en daar is het lettertype verkeerd. Wanneer ik een voorbeeld in de browser bekijk ziet alles er wel gewoon uit zoals ik het gemaakt heb: https://athenakeramiek.nl/. Help :oops: ! Wat doe ik niet goed?
Groetjes,
Marloes
User avatar
Pablo
 
Posts: 21575
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: weergave op scherm

Post by Pablo »

Problemen met tekst hebben meestal met de DPI instellingen van de computer te maken.
Zorg ervoor dat deze hetzelfde staan als bij de vorige versie.

Zie ook:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/forum/ ... 10&t=85284
User avatar
marloes
 
 
Posts: 58
Joined: Wed Apr 06, 2016 5:01 pm

Re: weergave op scherm

Post by marloes »

Dat kan het niet zijn. Ik heb geen instellingen veranderd en bovendien wordt in versie 14 alles nog steeds goed weergegeven. Dus gebruik ik die versie voorlopig nog, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil heel graag weten hoe ik dit kan oplossen.
Groetjes,
Marloes
User avatar
Pablo
 
Posts: 21575
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: weergave op scherm

Post by Pablo »

De DPI instellingen van een applicatie bepalen de grootte van de tekst. Wanneer deze anders staan als bij WB14 dan heeft dit invloed op de weergave van de tekst.
Misschien heb je dit bij WB14 (per ongeluk) hebt aangepast?

Zorg er voor dat alle DPI gerelateerde instellingen hetzelfde zijn:
Image

Image

Mocht dat niet helpen dan ondersteunt je computer waarschijnlijk geen Direct2D.
In dat geval, schakel Direct2d uit via de optie 'Enabled2d' zoals hier beschreven:
viewtopic.php?f=10&t=85284
User avatar
marloes
 
 
Posts: 58
Joined: Wed Apr 06, 2016 5:01 pm

Re: weergave op scherm

Post by marloes »

Deze instellingen leveren en fijn scherper beeld op :) , maar loste het probleem niet op. Om de een of andere reden doet de nieuwe versie iets met de regelafstand. Voor deze website met nog maar drie pagina's was dat niet zo'n probleem. Ik heb t aangepast. Maar voor websites met meerdere pagina's wordt het wel een gedoe denk ik. Maar dat ben ik nog niet mee bezig geweest.
Groetjes,
Marloes
User avatar
Pablo
 
Posts: 21575
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: weergave op scherm

Post by Pablo »

De regelafstand (en alle andere tekst rendering) wordt bepaald door Windows, niet door de software.
Tot nu toe werden alle gerelateerde problemen door de DPI veroorzaakt.

Mocht dit het probleem niet oplossen dan heb ik het project bestand nodig en een exacte omschrijving hoe ik het probleem kan reproduceren.
User avatar
marloes
 
 
Posts: 58
Joined: Wed Apr 06, 2016 5:01 pm

Re: weergave op scherm

Post by marloes »

Het gebeurt als ik een bestand dat nog niet geopend is geweest in versie 15 (voor het laatst opgeslagen in versie 14), voor het eerst open in versie 15. Ik heb zelf het gevoel dat het te maken heeft met een bepaalde instelling in de nieuwe html editor. Want resetten van de tekstopmaak helpt. Dat moet dan alleen dus wel bij alle tekst van een website, dus echt heel praktisch is dat niet. Maar ja......daarna doet ie het wel goed.
Groetjes,
Marloes
User avatar
Pablo
 
Posts: 21575
Joined: Sun Mar 28, 2004 12:00 pm
Location: Europe
Contact:

Re: weergave op scherm

Post by Pablo »

Wanneer de DPI instellingen niet het probleem oplossen dan heb ik het project bestand nodig en een exacte omschrijving hoe ik het probleem kan reproduceren.
User avatar
marloes
 
 
Posts: 58
Joined: Wed Apr 06, 2016 5:01 pm

Re: weergave op scherm

Post by marloes »

Ik hou het in gedachten wanneer ik weer aan een site uit de oude versie ga werken! Voor de twee waar ik nu mee bezig ben heb ik het handmatig opgelost door de opmaak dus te resetten en opnieuw in te stellen. Wordt vervolgd! :D
Groetjes,
Marloes
Post Reply