Flexgrid toepassingen i.c.m. Masterpage CSS & Panelmenu

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
joostenw

Flexgrid toepassingen i.c.m. Masterpage CSS & Panelmenu

Post by joostenw » Wed Oct 24, 2018 7:03 pm

Ik ben bezig een een nieuwe website op te zetten en wil daarbij gebruik maken van de nieuwe Flexgrid/ Flexbox mogelijkheden.
Voorheen heb voornamelijk gebruik gemaakt van de layoudgrid functionaliteit waarbij ik voor CSSmenu en Panelmenu gebruik heb gemaakt van de Masterpage optie zodat ik op één en dezelfde plaats(de Masterpage) deze menu's kan aanpassen voor alle website pagina's.

Maar het lukt me niet om deze masterpage(s) waarin CSSmenu of Panelmenu is opgenomen, in een Flexgrid(item) te plaatsen.

1.a. Moet (kan) deze Masterpage direkt in Flexgrid worden geplaatst, of moet deze eerst in een layoutgrid worden opgenomen, en vervolgens in de Flexgrid worden geplaatst?

1.b. Zijn er betere alternatieven dan het gebruik van Masterpage om centraal de gegevens van een CSSmenu of Panelmenu te kunnen bewerken

2. Is het überhaupt zinvol, of soms noodzakelijk, om layoutgrids in een Flexgrid op te nemen

b.v.d.

Pablo

Re: Flexgrid toepassingen i.c.m. Masterpage CSS & Panelmenu

Post by Pablo » Wed Oct 24, 2018 8:16 pm

Moet (kan) deze Masterpage direkt in Flexgrid worden geplaatst, of moet deze eerst in een layoutgrid worden opgenomen, en vervolgens in de Flexgrid worden geplaatst?
Een master pagina kan niet in een flexgrid geplaatst worden. De header staat meestal los van de rest van de layout.
1.b. Zijn er betere alternatieven dan het gebruik van Masterpage om centraal de gegevens van een CSSmenu of Panelmenu te kunnen bewerken
Gerelateerde tutorials:
http://wysiwygwebbuilder.com/master_page.html
http://wysiwygwebbuilder.com/master_frame.html
2. Is het überhaupt zinvol, of soms noodzakelijk, om layoutgrids in een Flexgrid op te nemen
Ik zou voor één layout systeem kiezen, niet alles door elkaar gebruiken...

joostenw

Post by joostenw » Wed Oct 24, 2018 9:26 pm

De cruciale vraag is:
Kan ik een CSSmenu c.q. Panelmenu in Flexgrid opnemen, en toch centraal bewerken?

Pablo

Post by Pablo » Thu Oct 25, 2018 5:36 am

Dat is mogelijk als je ook flex grid op de master pagina gebruikt. Dit flex grid staat dan los van de content.

Merk op dat normaal gesproken een menu onderdeel is van een pagina header.

Post Reply