Object verspringt van gewenste plek naar links boven vd pagina

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
GoIncognito

Object verspringt van gewenste plek naar links boven vd pagina

Post by GoIncognito » Mon Sep 04, 2017 8:50 am

Sinds ik overgestapt ben van versie 8 naar 12 krijg ik objecten zoals, foto's, tekstvelden of shapes niet altijd op de gewenste plek op mijn pagina's. Het betreffende object verspringt bij plaatsing naar linksboven coördinaten x=3 en y=4. Ook na het resetten van de waarden lukt het mij niet. Alleen als ik de gehele pagina delete en vervolgens een pagina maak wil het wel lukken. Echter dat kost mij wel heel veel tijd en het veroorzaakt chaos. Hoe kan ik dit oplossen? Een dergelijk probleem heb ik niet in de bestaande topics terug gevonden.

Ik hoor het graag

Groet Mario

Pablo

Re: Object verspringt van gewenste plek naar links boven vd pagina

Post by Pablo » Mon Sep 04, 2017 9:02 am

Misschien gebruik je layout grids of andere floating objecten?

Wanneer je floating objecten gebruiken dan worden deze van boven naar beneden weergegeven, Zodat de layout 'flexible' wordt.

GoIncognito

Post by GoIncognito » Mon Sep 04, 2017 9:22 am

Hoi Pablo, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik doe niet anders dan voorheen. Ik heb bvb gisteren aan de pagina gewerkt en opgeslagen, en vanmorgen wilde ik weer verder werken. Echter van de betreffende pagina welk object, tekstveld, afbeelding ik ook aan klik of van plek wil veranderen, dan springt betreffende object naar coördinaten x=3 y=4. linksboven van mijn pagina onder mijn banner. en ik krijg het niet meer op z'n oorspronkelijke plek tenzij ik rewind met de pijltjes maar dan heb ik in principe geen verandering kunnen aanbrengen.

Pablo

Post by Pablo » Mon Sep 04, 2017 9:42 am

Misschien heb je 'snap to grid' (magnestisch raster) of 'snap to guidelines' aangezet?

Merk op dat het voor mij lastig is om te bepalen wat je precies hebt gedaan zonder je project te zien.
Tip: voeg altijd een link naar je projetc bestand (.wbs) toe, zodat ik je sneller kan helpen.

GoIncognito

Post by GoIncognito » Mon Sep 04, 2017 10:50 am

Hoi Pablo heb jouw suggesties na gekeken echter nog geen verandering. Wil graag mijn wbs bestand met je delen. kan het bvb naar je mailen. Heb dan je email adres nodig. Weet ff niet zo snel waar ik het voor jou met een link toegankelijk moet maken.

Groet Mario

GoIncognito

Post by GoIncognito » Mon Sep 04, 2017 10:53 am

PS, kan eventueel ook mijn website met gegevens via we transfer naar je toe sturen.

Laat maar weten,

Groet Mario

Pablo

Post by Pablo » Mon Sep 04, 2017 6:08 pm

Bedankt voor het sturen van je project.

Je gebruikt een tabel op de achtergrond. Een tabel is een container (voor andere objecten).
Wanneer een objetc boven een tabel cel los laat dan wordt deze onderdeel van de tabel. (het wordt een child elemnt van de tabel)/
Als je dit niet wilt dan kun je de tabel vergerendelen.
Maar ik zie eigenlijk geen goede reden waarom je hier een tabel hebt gebruik. HTML tabellen zijn niet bedoeld om layouts te maken. Het maakt de pagina alleen maar trager doordat de hele layout doorberekenend moet worden.
Als je een flexible layout wilt dan kun je beter layout grids of layers gebruiken.

GoIncognito

Post by GoIncognito » Wed Sep 06, 2017 8:32 am

Hoi Pablo,

Bedankt voor je oplossing. Weet eigenlijk ook niet waarom ik tabellen gebruikt heb. Ws oude gewoonte die ik uit andere programma's heb overgehouden. Zal jouw tips ter harte nemen.

Nogmaals bedankt en groet.

Mario

Post Reply